Conclusions de Noam Chomsky

 
contrainformacion-1
El model de propaganda

Al llarg de les diferents lectures hem vist la denúncia de Chomsky al model de propaganda dels mitjans de comunicació nord-americans. Ha intentat mostrar com la premsa nord-americana, lluny de ser independent davant l’autoritat, és un instrument social de control. Els qüalifica com a veu propagandística del govern, sobretot pel què fa referència a la seva política exterior (amb clars exemples en el cas Nicaragua, Timor, Vietnam) i en casos de política interior (atac a les Torres Bessones més recentment). Ha denunciat la manipulació de la consciència pública a través de figures intel·lectuals que treballen a favor del poder establert. I això és possible perquè, segons Chomsky, les mateixes estructures dels mitjans de comunicació están dissenyades per induir a la conformitat amb la doctrina que domina.Tot i això, hi ha hagut casos on la premsa ha estat vigilant, però no ha estat una pràctica habitual. Els mitjans liberals es van enfrontar amb l’admisnistració conservadora de Nixon (Guerra del Vietnam) sent aquest un gran exemple juntament amb el cas Watergate. 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s