Comunicació digital

images

Internet i les noves tecnologies de la informació i la comunicació han comportat canvis significatius en la gestió del patrimoni cultural. Potser el desplaçament més significatiu ha estat el de situar el visitant en el centre de la seva activitat fent-lo protagonista de la visita amb tot un seguit d’activitats i eines que permeten la interacció, la participació i el diàleg. Les institucions culturals que han pujat al tren de la digitalització són les més interessants, bàsicament perquè ofereixen noves experiències i perquè arriben a un públic més nombrós gràcies a estratègies comunicatives digitals que espremen la xarxa al màxim.

Per arribar a l’usuari de forma immediata i directa i alhora oferir una informació de qualitat actualitzada en temps real, institucions, organitzacions i entitats culturals han incorporat els mitjans digitals dins els plans de comunicació. Internet obre un gran ventall de possibilitats comunicatives que supera les mancances que ofereix la comunicació unidireccional dels mitjans tradicionals, que són lents i costosos. Els primers són dinàmics, immediats, fàcilment accessibles, interactius i converteixen l’usuari en un agent actiu dins el circuit de la comunicació. A més, els mitjans digitals faciliten la tasca del periodista perquè multipliquen la rapidesa i l’eficàcia del missatge. Per arribar a un gran públic, heterogeni i de totes les edats, és necessari però cercar un equilibri entre noves tecnologies i mitjans tradicionals, cal tenir en compte les escletxes generacionals i les possibilitats d’accés als nous mitjans per no excloure ningú de les ofertes culturals actuals al nostre país.

Donar a conèixer i difondre l’oferta cultural és possible mitjançant la publicitat a la xarxa, també coneguda com a publicitat en línia. Les pàgines web i les xarxes socials, sobretot Facebook i Twitter amb Facebook Ads i Tuits Promocionats, esdevenen potents canals no només per promocionar productes sinó també per vendrel’s alhora que són mitjans molt adients en les estratègies comunicatives. Els productes arriben a un públic molt divers, arreu del món, de forma directa i immediata al mateix temps que les ofertes es poden anar actualitzant en temps real, segons les demandes o l’èxit. A més, el seu cost és molt més baix si les comparem amb la publicitat tradicional, que resulta molt costosa i és més selectiva. En la web si poden anunciar en diferents formats: bàners, pop-ups i webs trampa sense deixar d’esmentar altres formats a Internet com el ja clàssic correu electrònic, els bolletins de notícies (newsletters), els xats i els jocs en línia. Les possibilitats a la Xarxa són infinites. Podem optar per la publicitat d’empenta (push advertising), per la publicitat d’espera o pels microllocs.

Per tant, alhora d’elaborar una estratègia comunicatica a la xarxa cal tenir present totes aquestes possibilitats i escollir aquella que millor respon a les nostres necessitats.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s